Sport

Sportmassage wordt toegepast om het herstel te bevorderen, en sportblessures te voorkomen.
Tevens draagt sportmassage bij tot een meer effectieve training en een betere sportprestatie.

 

Sportmassage kan op vier momenten toegepast worden:

  • Eén of enkele dagen na een training of wedstrijd
  • Voorafgaand aan een sportieve activiteit, waarbij deze onderdeel van de warming-up is
  • Tussendoor, bijvoorbeeld tijdens een toernooi of estafette
  • Direct, als onderdeel van de cooling-down, of binnen enkele uren na een sportieve activiteit

 

Met sportmassage wordt het lichaam geholpen bij het herstel zodat het steeds beter kan presteren.

Wat zijn de effecten van een herstel sportmassage?
Het belangrijkste effect is afname van de spierspanning.
Hierdoor zal de doorbloeding van het lichaam toenemen en kunnen bouwstoffen aangevoerd worden.
Vochtophoping als gevolg van spierschade zal beter afgevoerd kunnen worden.
Training en het leveren van sportieve prestaties zijn een voortdurende belasting voor het lichaam. Een eenmalige sportmassage kan heel prettig zijn, maar.
Voeg daarbij de gunstige invloed van massage op de prestaties, dan zal het belang van de massage en de sportmasseuse die deze massage geeft duidelijk zijn. heeft slechts een zeer beperkt effect.
Afhankelijk van je mogelijkheden en sportieve inspanningen is het aan te raden om je minimaal één keer per twee weken te laten masseren. Een sportmassage van de meest belaste spiergroepen duurt minstens een half uur. Ook is een algehele lichaamssportmassage van een uur mogelijk. Er zijn meer spiergroepen betrokken bij het sporten dan je denkt.
Mede door massages kan een toestand van overtraining verholpen worden.

Sport en verrichtingen in het dagelijks leven hebben vaak dezelfde invloed op ons lichaam,
daarom is (sport)massage ook voor niet-sporters erg zinvol. U hoeft geen sporter te zijn om van onze diensten gebruik te kunnen maken noch hoeft u ergens last van te hebben. Het is soms ook erg fijn om uzelf te verwennen met een ontspanningsmassage.